منتظر مهدي

منتظر مهدي
وبلاگي براي منتظران صاحب الزمان  
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان منتظر مهدي و آدرس montazermahdi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب

ابـو ولاد حـنـاط گـویـد: از امـام صـادق (ع ) پـرسـیـدم خـداى عزوجل که فرماید: (((و بپدر و مادر احسان کنید، 23 سوره 17))) این احسان چیست ؟ فرمود: احـسـان ایـنـسـتـکه : با انها نیکو معاشرت کنى و انها را مجبور نکنى که چیزیرا که احتیاج دارنـد از تـو بـخـواهـند، اگر چه بى نیاز باشند (بلکه باید اظهار نکرده وظیفه خود را انـجـام دهـى ) مـگـر خداى عزوجل نمیفرماید: (((هرگز به نیکى نرسید، مگر از انچه دوست دارید انفاق کنید، 92 سوره 3))).

سـپـس امام صادق (ع ) فرمود: و اما قول خداى عزوجل : (((اگر یکى از ایشان یا هر دو انها نـزد تـو بـه پیرى رسیدند، بانها اف مگو و تندیشان مکن ، 23 سوره 17))) یعنى اگر دلتـنـگـت کـردند بانها اف مگو و اگر ترا زدند با انها تندى مکن ، و فرمود: (((و بانها سـخـنى شریف و بزرگوار بگو))) یعنى اگر ترا زدند بگو: خدا شما را بیامرزد اینست سـخـن شـریـف تـو و فـرمود: (((و از روى مهربانى براى انها جنبه افتادگى پیش اور))) یـعـنـى دیـدگـانـت را به انها خیره مکن ، بلکه با مهربانى و دلسوزى به انها بنگر، و صـدایـت را از صـداى انـهـا بـلندتر مکن و دستت را بالاى دست انها مگیر و بر انها پیشى مگیر.

 

 

2-امـام صـادق (ع ) مـى فـرمـود: مـردى نـزد پـیـغـمـبـر (ص ) و عـرض کـرد: یـا رسول الله مرا سفارشى کن ، فرمود: چیزیرا بخدا شریک مساز اگرچه به اتش سوخته شـوى و شـکـنجه بینى ، همواره دلت بایمان محکم باشد، و پدر و مادرت را فرمان بر و بـا انـها نیکى کن ، زنده باشند یا مرده و اگر دستور دادند خاندان و مالت را کنار گذار، این کار را بکن که از ایمانست .

 

 

3-امـام صـادق (ع ) فرمود: روز قیامت چیزى مانند گلوله میاید و به پشت مؤ من میزند تا او را داخل بهشت میکند، و گفته مى شود این احسانست .

 

شرح :

مـرحـوم کلینى از کلمه (((بر))) احسان بوالدین را فهمیده ولى ممکن است احسان بهر کـس را شـامـل شـود، و ایـن حـدیـث کـنـایـه از ایـنـسـتـکـه احـسـان بـزودى مـحـسـن را داخل بهشت کند و در محشر معطل نشود.

 

 

4-مـنـصور بن حازم گوید: به امام صادق (ع ) عرض کردم : چه اعمالى بهتر است ؟ نماز در وقـت و نـیـکـى بـا پـدر و مـادر و جـهـاد در راه خـداى عزوجل .

 

 

5-موسى بن جعفر (ع ) فرمود: مردى از رسولخدا (ص ) پرسید: حق پدر بر فرزندش چیست ؟ فـرمـود: او را بـنامش نخواند و جلوش راه نرود و پیش از او ننشیند و باعث دشنام او نشود (کارى نکند که مردم پدرش را دشنام دهند).


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اصول كافي، ،
[ سه شنبه 15 مرداد 1392 ] [ 18:22 ] [ بهادر ادريسي ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 36
بازدید هفته : 212
بازدید ماه : 212
بازدید کل : 6033
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1